Типові будівельні норми і правила. Структура і функції будівельного нагляду в Німеччині (Біла книга 2018)

Content:
  • Типові будівельні норми і правила визначають вимоги, обов’язкові до дотримання під час зведення житлових будинків та інших будівельних споруд. Типові будівельні норми і правила доповнюють вимоги норм просторового планування, які стосуються можливих способів використання окремих об’єктів нерухомості.

    Вимоги Типових будівельних норм і правил стосуються:

    -       Умов експлуатації;

    -       Характеру використання залежно від типу будівлі;

    -       Відстані від інших будівель та меж прилеглої території;

    -       Зон та інфраструктури спільного користування, дитячих майданчиків;

    -       Захисту сусідів;

    -       Санітарно-гігієнічних умов будівель (рівень освітлення, висота приміщень, захист від шуму, холоду та спеки);

    -       Пожежної безпеки;

    -       Якості будівельних матеріалів;

    -       Вимог щодо евакуації та пошуково-рятувальних робіт під час надзвичайних ситуацій;

    -       Доступу до комунальних послуг (водопостачання, каналізації, видалення сміття, центрального опалення);

    -       Водовідведення на ділянці;

    -       Безпеки майданчику та будівлі під час будівництва;

    -       Процедур отримання дозволів на будівництво;

    -       Реагування органу нагляду за будівництвом у випадках порушень вимог Будівельного кодексу тощо.

    Загальними цілями Типових будівельних норм і правил є захист фізичних осіб, їхнього здоров’я та життя, також захист майна інших осіб, а також гарантії та стандарти якості.

    Сфера відповідальності Типових будівельних норм і правил належить до загальнодержавного рівня (бо саме центральний рівень відповідає за дотримання Кодексу просторового та міського планування). Міністри 16 земель погодилися розробити проект єдиного будівельного кодексу для кожної землі. Це лише зразок, який не має зобов’язуючої сили, але уряди земель з більшості питань слідують цьому кодексу.

    Друга частина документу пов'язана з Структурою та функціями будівельного нагляду в Німеччині, а саме зосереджує увагу на органах державного управління та адміністративних процедурах в Німеччині, і також функціях органів будівельного нагляду та інспектування.

    1. Органи державного управління та адміністративні процедури в Німеччині

    Обов’язки щодо нагляду та інспектування в будівельній галузі покладені на адміністрації районів (‘Kreis’) та великих міст (тобто, міст, які за кількістю населення наближаються до району. Зазвичай, це міста з населенням більше 100 000). У деяких виключних випадках обов’язки з нагляду та інспектування на будівництві покладаються також на великі міста у межах районів. Міста також можуть звертатися по перебрання на себе таких обов’язків за умови виконання важливої передумови щодо наявності у місті достатньої кількості досвідчених фахівців (напр., інженерів з технічного нагляду). Райони (або відповідні міста) відносяться до так званого нижнього рівня інспектування будівництва (‘Untere Bauaufsichtsbehörde’). Вони виконують всі функції, повязані з операційними завданнями інспектування будівництва. Це означає, що окремі відповідні рішення приймаються на рівні адміністрації району. Контроль над районом здійснюється на більш високому рівні (зазвичай, на рівні провінції). Вищий рівень (‘Höhere Bauaufsichtsbehörde’) надає загальні розпорядження щодо виконання законів та підзаконних актів. Він також приймає ухвали у випадках оскарження рішень, прийнятих адміністрацією району.

    Міністри будівництва 16 земель можуть надавати загальні накази щодо вимог до здійснення будівництва. Вони також можуть уточнювати такі вимоги, прив’язуючи їх до технічних норм і регламентів (зазвичай, це стандарти DIN (Німецька система технічної стандартизації) або норми DIN-EN (розроблені Європейською організацією технічних стандартів і норм CEN). Міністри можуть оголошувати ці норми обов’язковими повністю або частково.

    2. Функції органів будівельного нагляду та інспектування

    Органи будівельного нагляду та інспектування виконують переважно дві функції:

    2.1. Надання будівельних дозволів

    Найбільш поширеною є наступна ситуація: громадянин звертається по дозвіл на зведення будинку.) Формат та зміст заяви визначаються будівельним кодексом (див. онлайн-бібліотеку). Орган нагляду проводить консультації з комунальними та іншими державними установами. Процедура завершується наданням письмового офіційного рішення. Рішення повинно надаватися у визначений термін (зазвичай, не довший за 2-3 місяці). Якщо рішення є негативним, громадянин може оскаржити його у вищестоячому органі будівельного контролю; якщо й це не принесе успіху, громадянин може подати апеляцію до адміністративного суду.

    2.2. Контроль за тим, наскільки існуючі споруди відповідають державним нормам або загрожують людям чи іншим об’єктам.

  • Plans / maps / photos:
    Bibliographic information:
  • Документ був розроблений в рамках проекту "Інтегрований розвиток міст в Україні"

  • Additional Information:
  • Міністри будівництва 16 земель Німеччини заснували координаційний форум під назвою «Конференція міністрів будівництва». До нього запрошено федерального Міністра будівництва. 16 земель відповідають за розробку та виконання закону про будівництво. Існують 16 окремих законів, але Конференція міністрів будівництва ухвалила «типовий закон» в якості орієнтовного для 16 земельних законів. Усі землі в принципі дотримуються цього «шаблону», але існують відмінності з окремих питань.

  • Date of publication:
  • 2018
  • Rights:
  • Відкритий доступ (документ проекту)

  • Contact Information:
  • Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH

    Проект "Інтегрований розвиток міст в Україні"

    01004, Київ, вул. Крутий узвіз 7

    Т +38044 581 00 02

  • Languages:
  • Німецька, українська
  • Download